Halloween Kollekasteel

Hoii

Het is klokslag twaalf uur, net thuis van de halloweenspooktocht in Mariakerke..
Het is dan wel precies 12u zie ik net.. bang zijn we niet.
Integendeel, wij hebben mensen proberen bang maken, met succes

Een pompoen op een bedje van hersenen, een halve varkenskop aan een boom en een schotel kippenmaagjes, dat was ongeveer wat de feestmaaltijd inhield.

Zacht uitgedrukt wansmakelijk.
De boterhammen met hesp die we tussendoor kregen smaakten niet echt als je beseft dat het zou kunnen zijn van het varken dat naast je in twee gesplitst aan een boom hangt.

Quotes als "het ziet er net echt uit" (terwijl het natuurlijk echt was) en "is dat halal geslacht varkensvlees?" (over de kippenmaagjes) maakten de avond helemaal compleet!

4 uur in de kou staan.. Het was niet niks,
Maar laten we het zien als een goed opwarmertje voor Polen!
Al wordt het daar hoogstwaarschijnlijk nog een paar graden kouder dan nu, o help :p

Slaapwel!

Les 4: Halloween voorbereiden

Halloooo

Ik kan nog altijd niet geloven dat er op dit moment, een verdieping onder mij, de lade boven de chocoladeijs een varkenspoot ligt. En niertjes, ogen, koppen enz...
Het is vuil, maar de gedachte dat het een beetje trekt op wat je bij de frituur kan krijgen, stelt me gerust.

Arne, Ruben, Arnout, Victor en Elias. 5 jongens die deel uitmaken van onze ouderengroep hebben hiervoor persoonlijk gezorgd. Deze morgen hebben ze heel Wondelgem doorkruist op zoek naar slachtafval. Met resultaat zoals je ondertussen weet.

Misschien even uitleggen wat de bedoeling hiervan is?
Binnenkort is het Halloween..
En thor-t-ater zal op twee halloweenspooktochten (22 en 30 oktober aan het Kollekasteel en in Puyenbroeck) figureren. Het moet er natuurlijk een beetje gruwelijk uitzien en ik denk dat met deze restjes varken dat geen probleem kan vormen.

Als er nog wat van overschiet natuurlijk want op zich zien die niertjes er nog wel lekker uit :)

Naomi

Geen les

Halloooo

Geen vrijdagavond gaat voorbij zonder voorbereiding voor de volgende dag...
Behalve dan de keren dat het geen les is op zaterdag.
Dat komt zelden voor, enkel de eerste zaterdag van een schoolvakantie en uit noodzaak zoals nu.
Want wij, Danny (lesgever), Martine (algemene coördinatie), Silke en ik (lesgever) worden verwacht op een trouw.

Ook op een zaterdag zonder toneel wordt er dus niet uitgeslapen, integendeel.

Natuurlijk kijk ik uit naar de trouw van morgen maar het blijft toch raar doen om een weekje toneel over te slaan. Stel je voor, en het nieuwe jaar is nog maar net begonnen :)

Deze week dus geen voorbereidingen moeten treffen voor morgen maar dat wil niet zeggen dat we een hele week hebben stilgezeten. Want zoals je misschien al weet, of misschien ook niet figureert de oudste groep van thor-t-ater mee in verschillende halloweenevenementen en gaan ze in de kerstvakantie naar Polen! En daar komt ook heel wat bij kijken.
Maar later meer hierover :)

Groetjes Naomi

Les 3

Hey, Hey!

Op vraag van Naomi laat ik ook eens mijn schrijverskant zien. J
Dus bij deze, mijn eerste tekst voor de Thor-T-ater blog:

Gisteren kregen we (de ouderengroep) ,naar aanleiding van de Spokentocht op 22 en 30 oktober waar Thor-T-ater ook een rol in krijgt, een les grimeren van Bart. Nu ja…. Een poging tot. Maar gelukkig hebben we nog wat tijd dus komt het waarschijnlijk, zoals altijd bij Thor-T-ater, wel goed.

Thor-T-ater goes to Polen!!!
Dat wisten we natuurlijk al langer, maar gisteren kregen we te horen dat we én op hotel mogen verblijven én dat we Tsunami moeten spelen. Gelukkig mogen we gewoon in het Nederlands blijven spelen en worden we van Engelse en Poolse ondertiteling voorzien.

Met andere woorden, de komende weken weten we in ieder geval wat te doen: repeteren voor onze act op de Spokentocht (en misschien toch eens opletten tijdens de les grimeren J) en Tsunami nog eens van onder het stof halen…

Groetjes,
Sophie X

Les 2

De proefles is achter de rug,
Nu zijn we echt van start gegaan!

Vorige week dacht ik nog dat het een moeilijke opdracht ging worden om één van ons kleinste prutskes klaar te stomen om uiteindelijk op een podium te staan. Ze was zo verlegen, zo kwetsbaar
Maar vandaag ben ik 100% overtuigd dat het ons zal lukken.

Het was vertederend om te zien hoe een klein meisje wenend de zaal komt binnengestapt, nog niet volledig klaar voor 2 uur thor-t-ater, maar met een brede glimlach de zaal terug uitloopt om haar belevenissen te vertellen aan haar papa..

Op zo momenten beseffen we dat we geen nutteloze dingen doen
Dat we ervoor kunnen zorgen dat ook een verlegen poppemieke openbloeit tot een mondig meisje

Na zo een les ga ik gerustgesteld en tevreden naar huis,.We zijn in staat om uit elk kind iets mooi te halen!

x Naomi

De proefles

Heej heej heej :)

Eindelijk was het zover.. We konden ons nieuwsgierigheid bijna niet meer bedwingen. Maar nu is het zover. De proefles, waar we al zo lang naar uitkijken. 3 maand om precies te zijn.

Daar staan we dan, als begeleiding, met toch weer een beetje spanning te wachten aan de ingang, om ons 'kindjes' met open armen te ontvangen.
Veel bekende gezichtjes, een blij weerzien na meer dan 2 maand geen toneel op zaterdag.
Maar ook heel wat nieuwtjes, en dat is altijd fijn om te zien.
Na een kennismaking met de volledige groep werden de voorlopig 34 leden onderverdeeld in de 3 leeftijdscategorieën.
En dan begint het pas echt. Voor de eerste keer komen ze in contact met wat toneel en acteren nu precies is. Bij de allerkleinsten vloeiden er een paar traantjes en was de schoot van mama of papa helemaal niet overbodig.

Maar twee uur later was dat al heel wat beter. En tegen het einde van ons toneeljaar staan die verlegen kindjes te stralen op een podium voor een volle zaal. Daar ben ik van overtuigd.

Het belooft weer een fantastisch jaar te worden.

Groetjes Naomi
Kennismaking met de 3 groepen samen

De voorbereiding

Hallo J

De proefles staat bijna voor de deur, nog twee weekjes. De laatste vrije zaterdag. De laatste zaterdag zonder toneel. Hoewel, in mijn agenda staat nog een vergadering gepland voor het nieuwe jaar van start gaat. Want er gaat natuurlijk ook heel wat voorbereiding aan te pas. Terwijl ik hier oefeningen en spelletjes zoek voor de allerjongste acteurs en actrices lopen de inschrijvingen trouwens vlotjes binnen. En zoals de namen voorspellen gaat thor-t-ater weer helemaal multicultureel. Tof! Ofwel zijn het gewoon oer Vlaamse ouders met een vreemde smaak op vlak van namen.

We zijn weer een jaartje verder, ik ben weer een jaartje ouder, wat gelijk staat aan weer wat meer verantwoordelijkheid. Ik kijk er al naar uit. Maar laten we eerst nog maar een beetje voorbereiden. Of dat komt niet goed.

Naomi