Les 21: Laatste les voor de 3- / 2- daagse

Hey

Vandaag waren alle drie de Thorgroepen nog eens vertegenwoordigd op onze zaterdagse repetitie.

De ouderen hebben goed doorgewerkt aan ‘De Jungle van Borneo’ en konden zo tien minuutjes vroeger naar huis op deze zonnige dag. Op korte tijd hebben ze het stuk zich al goed eigen gemaakt en we zijn benieuwd hoe ze dit stuk tot leven zullen laten komen op de voorstelling.

De middengroep heeft vandaag veel verbetering geboekt in vergelijking tot vorige lessen. Het komt dik in orde! Enkel de dans ‘Bad’ vroeg om nog wat extra oefening. Daarom hebben enkele van onze bendeleden vandaag een uurtje langer doorgewerkt. Super van jullie!

Ook de kleintjes hebben flink doorgewerkt. Ze hebben ‘Atlantis’ eens gespeeld zonder hun tekst te gebruiken en zonder aanwijzingen van de lesgevers. Er is nog werk aan de winkel, maar bij de nabespreking op het einde van de les was duidelijk ze erg enthousiast waren!

Dit was de laatste les voor de twee/driedaagse, waar iedereen al naar uitkijkt. Daar zullen de drie stukken op hun plooi vallen, de kersen zullen op de taarten worden geplaatst zodat het publiek een ‘heerlijk’ stuk te zien krijgt. Dat is als ze een ticket bestellen, natuurlijk…


Groetjes
Stefanie

les 20: filmpjes

Hallokido :)

Met de camera in de aanslag filmden we de repetities van thor-t-ater.
We hadden nog 27 min over op de camera en die hebben we optimaal benut.
De één kon daar al wat beter mee om dan de ander.

De les begon al vroeg voor Delphine en Lorenzo.
Zij weten sinds kort dat ze ook een rol zullen krijgen in het stuk van de middengroep en krijgen nu extra dansles om op hetzelfde niveau te komen als de rest. En ook toen iedereen om 12u naar huis ging bleef Delphine om verder te oefenen.

Tegen het einde van de les hadde we genoeg filmmateriaal en gingen we aan de slag.
Enkele uren later ontstonden 3 leuke filmpjes

Nieuwsgierig naar wat wij zoal uitsteken op een zaterdagochtend?
Op onderstaande link zie je een compilatie van de repetities van 'Bad'

http://www.youtube.com/watch?v=jT7XZOpjjT0

Maxine en Miguel van de jongerengroep en Silke en ik waagden ook een poging..
Jaah, er is precies nog wat werk aan de winkel ;)

In het ander filmpje zie je hoe het swingt tussen 10.55u en 11.05u
Dan is het namelijk pauze en kan iedereen zich eens volledig laten gaan.
Zaterdag begonnen we met een minuut stilte voor de slachtoffertjes van de busramp, maar daarna was iedereen een beetje in een zotte bui.

http://www.youtube.com/watch?v=RKPh4UcgPJ8

Ook deze namiddag heb ik me beziggehouden met een filmpje.. Maar dat krijgen jullie nog niet te zien ;) daarvoor moet je naar de voorstellingen komen kijken
Tickets kan je bestellen via de website www.thor-t-ater.be
Tot dan !

Naomi

Les 18: kortfilm

Hoi hoi!

Vandaag bereikten we één van de hoogtepunten uit de thor-t-atergeschiedenis met onze jongerengroep!
We stonden al heel vroeg op, en verzamelden om 8.45 (liefst meer dan een uur vroeger dan normaal) aan de haven van Gent. Daar zouden we namelijk op en rond de "Jacob van Artevelde" boot een filmpje opnemen.
Onder muzikale begeleiding van het Wondelgems jeugdtrommelkorps 'Sibemol' dwarrelden we vlotjes van de ene scène in de andere. Alles verliep vlekkeloos!

Met een bemanning van 2 cameramannen, een regisseur, 6 fantastische hoofdrolspelers, de kapitein, de leden van Sibemol en een heleboel figuranten (met name de ouders) gingen we aan de slag.
Een uur later zaten de opnames erop...Genoeg beeldmateriaal waarmee we straks aan de slag kunnen.

Uiteindelijk vertrok de boot, zonder ons en al helemaal niet richting Hawaii...
Wij moesten namelijk nog een beetje repeteren
Hoewel we eerst rustig de tijd hebben genomen om ons wat op te warmen aan heerlijke chocolademelk, ons buikje te vullen (want Douwke is vandaag 9 geworden en had snoepjes mee) en naar onszelf te kijken als echte filmsterren in een echte film..

Met heel wat gegiechel tussendoor, want er zitten natuurlijk ook een paar bloopers tussen.

Voor ik afsluit wil ik nog eens iedereen bedanken die deze kortfilm op poten heeft gezet.
Sibemol voor de prachtige muziek, alle ouders om zichzelf te spelen, Matthieu en Silke om te filmen, Martine voor de public relations, de kapitein en de bemanning van de 'Jacob van Artevelde' boot, het stad gent en last but not least.. onze filmsterren in wording Miguel, Douwke, Tille, Maxine, Aukje en Maud
Jullie hebben dat prachtig gedaan!

Les 17: fotoshoot

Hallo,

Vandaag was een productieve dag!

We begonnen de les met een heuse fotoshoot..
Slechts 1 foto zal uiteindelijk op de flyers terechtkomen maar uiteindelijk trokken we er een tiental.
Laat ons zeggen, tientallen :)

Maar het resultaat mag er wezen.

In fleurige rokjes, de zon op ons gezicht en kokosnoten in de hand voelden de leden van de jongerengroep (inclusief ik) zich precies even op een tropisch eiland
Jaa.. we maakten er een feestje van!

Ziehier de foto's die ook wel de moeite waard zijn om te bekijken!

Het toneelstuk van de jongerengroep zal beginnen met een zelfgemaakt filmpje, vandaag gingen we op zoek naar een geschikte filmlocatie! We hebben eentje in gedachten en zien het helemaal voor ons.. Spannend!!




Maar ook de middengroep hield zich bezig met foto's trekken!
Geen feestje met Hawaiiaanse rokjes maar wel een stoere foto.
Jongens in leren vestjes waar je onmiddellijk bang van zou worden, een papa met een pijp, Lorenzo op een vuilbak, lachende vriendinnen en graffiti op de muur..  Genoeg stof voor een prachtige foto en een mooi verhaal!



Tot volgende week!








Les 16b :p

Shame on me..
Gewoonweg vergeten een blog te schrijven.

Twee weken geleden was er wel les.. de zaterdag net gepasseerd begon de krokusvakantie.
En zoals altijd is er geen les de eerste zaterdag van de vakantie.
Nu kan je je afvragen, waarom in godsnaam schrijf je dan een blogbericht op een dinsdagavond,
Wel, daarjuist tussen 20u en 22u was er een repetitie voor de ouderengroep.
Zij mogen sinds kort zelf hun repetitiedagen kiezen, want velen hebben nog vanalles te doen buiten toneel spelen. Eén van die dagen, was vandaag.

Mits ik elke zaterdagochtend bij de jongerengroep zit, heb ik nog nooit een repetitie gezien van de ouderengroep anno 2012. Ik was dus wel een beetje benieuwd.
Want om eerlijk toe te geven, ik heb het script nog niet volledig uitgelezen..
Ik kan jullie al zeggen, ze doen dat verbazendwekkend goed!
Een beetje later dan voorzien, en met slechts 7 weken te gaan staan ze toch al goed op schema

In the jungle of Borneo, kom kijken!
Bestel tickets via http://www.thor-t-ater.be/invulformulier.html
Je kan natuurlijk ook komen kijken naar de andere twee voorstellingen.
Twee voor de prijs van één zelfs!

Groetjes
Naomi

Les 15

Hallo,

Heel wat goed nieuws!
Met een flinke achterstand op de andere twee groepen kunnen de ouderen eindelijk beginnen met repeteren. Voor hun bestond de zaterdagochtend uit 'de eerste lezing', de eerste keer samen het script lezen, en de rollenverdeling.

De drie titels zijn dus eindelijk bekend
  • Jongerengroep: Atlantis
  • Middengroep: Flatline
  • Ouderengroep: In de jungle van Borneo
Een heel productieve voormiddag voor de ouderen dus, een nieuwe start. Nu begint het echte werk.
Maar ook de jongeren- en de middengroep hebben goed doorgewerkt.
Repeteren repeteren repeteren

Af en toe kwamen Silke en Martine eens kijken hoe ver het gesteld was.
Miguel uit de jongerengroep gaf Silke de naam, de 'vieze' president. Waarmee hij dus duidelijk de Vice-President bedoelde, maar de nieuwe titel vind ik best wel goed gekozen.
Zo zijn er nog versprekingen die vaak hilarische momenten teweeg brengen.
Want hoe wordt 'een tekst verteld door 1 persoon' genoemd? Een mo.. mo.. monument!
Monoloog dus

De middengroep heeft nog veel werk maar is zeker op de goede weg.
Zelf heb ik slechts 1 scène gezien, volgens mij zal dat de leuskte scène worden van de voorstelling. Vanzelfsprekend kan en mag ik er niet veel over vertellen. Ik stel voor dat je komt kijken :)

Enkele weken terug kregen we een bongobon van de ouderengroep als bedanking voor ons inzet om naar Polen te gaan. Deze ochtend hebben we hem opgebruikt. Pistolets en croissants met zalm, kaas en hesp. En een glaasje bubbels. Op thor-t-ater!
Tot volgende week!
Naomi

Vergadering

Hallo

Een normale zaterdagochtend ziet er bij ons als volgt uit..
We staan allemaal in dezelfde volgorde net ietsje te laat op waardoor we ons nog een klein beetje moeten haasten. Nee eerder anders, we staan op tijd op. Maar we douchen ons op het gemak, eten op het gemak. En beseffen dan dat we slechts 5 minuten meer hebben om ons gerief te nemen, jas aan te trekken. En op het laatste nippertje moet er altijd nog wel iemand naar het toilet.  Maar uiteindelijk komen we toch altijd ruim op tijd toe. In tegenstelling tot sommige anderen, waar de zaterdagochtend er wellicht even chaotisch uitziet als bij ons.


Maar deze ochtend was net ietsje anders.
Want vanochtend hebben we vergaderd. 's Ochtends ja. Nog voor de lessen begonnen.
Met een stevig ontbijt gingen Bart, Dimitri, Stefanie, Danny, Martine, Silke en ik ertegenaan om eens goed te vergaderen over wat er nog zal komen dit jaar.


Het mag gezegd worden, het was een productieve vergadering.
Op een uurtje tijd kwamen verschillende onderwerpen aan bod en zijn er heel wat knopen doorgehakt. Hoe gaan we reclame  maken voor onze voorstellingen, waar en wanneer valt het thor-weekend en om hoe laat komt iedereen toe, wat gaan we doen op de cultuurmarkt enz..

Maak je nog geen zorgen als alles wat ik nu opgesomd heb je nog niets zegt...
Binnekort worden jullie daar uitgebreid over geïnformeerd.

Na deze vergadering kwamen we, iets minder 'ruim' op tijd aan...

Klaar voor weer een super toffe les

Groetjes Naomi

Silke heeft vandaag en vorige les wat foto's getrokken van de repetitie's  


=> De middengroep neemt het script nog eens door. Stefanie en Dimitri waren tevreden met het resultaat die ze vandaag al te zien kregen. 2 van onze jongerengroep werden ook een kwartiertje verwacht om een klein rolletje in te oefenen. Miguel vond het 'toch wel een moeilijke tekst hoor'. Maar hij heeft het goed gedaan. En Tille is volgens Dimitri 'een echt engeltje'.  




=>     De jongerengroep heeft iets met bier       <=
Of toch niet, want één van de flesjes in vandaag gesneuveld. Het heeft nog lang geduurd.
Conclusie: volgende week beginnen we de les met eerst een paar flesjes uit te drinken. Dan hebben we er zeker genoeg voor de rest van het jaar.