Les 7

Heej heej :)

Er is weer heel wat gebeurd vandaag..
Deze week werkten de ouderen eens niet aan Tsunami, ter voorbereiding van Polen en ook niet aan Halloween... mits halloween al een tijdje achter de rug is.
Nee, wat begon met het opschrijven van films die ze kennen en leuk vonden eindigde in een ingewikkeld improvisatiestukje die ze voor ons opvoerde op het einde van de les.
Dvd's werden door elkaar gehaspeld waardoor Nemo werd gezocht in een bos waar ook de 7 dwergen passeerden (die op dat moment maar met 3 waren wegens gebrek aan leden) op zoek naar hun huisje en plop die naar het schijnt al heel lang op zoek is naar de kabouterschat. Kunnen jullie nog volgen? Ok, maakt niet uit.. uiteindelijk kwam het toch allemaal goed.

De middengroep had vorige week al een belangerijke stap gemaakt in de riching van het uiteindelijke optreden nl. te horen krijgen welk stuk ze gingen spelen. Maar vandaag volgde nog iets heel belangrijk. Het verdelen van de rollen. En iedereen bleek tevreden.
Het tweede uurtje leerden Dimitri en Stefanie de leden twee dansen aan.
Tof maar niet gemakkelijk zo bleek.
Al komt het allemaal zeker en vast in orde, dat kan niet anders met zo dansertjes (en dan heb ik het over zowel de lesgevers als de leden natuurlijk :p)

De jongeren zijn zonder ze het zelf eigenlijk goed en wel beseften ook al begonnen aan hun stuk. Veel mogen we nog niet verklappen natuurlijk maar wat wel al vast staat. Ze zijn stuk voor stuk zoooo schattig.

Kortom, het was weer eens een leuke dag op toneel vandaag!

Tot volgende week

Naomi

Les 6

Hey!

 Na twee weken elkaar niet gezien te hebben, was het alweer een blij weerzien bij Thor-t-ater. Puyenbroeck vorige week was dan wel ongelooflijk fantastisch…. We hebben onze spelers van de Middengroep toch gemist, hoor!

Vandaag was het voor hen trouwens ook een belangrijke dag. We hebben hen voor het eerst verteld over het toneelstuk waarmee ze in mei 2012 op de planken zullen staan.

Reeds bij het horen van de titel, kwamen enkele reacties zoals:

“Ah zo wijs!” en
“Ja! Dat stuk wil ik spelen!”

Een leuk compliment na de vele uren die we erin hebben gestoken om alles op papier te krijgen. :-D

Ze kregen ook te horen dat ze na enige tijd nog eens zullen dansen in het stuk. Nee, het wordt geen musical. Een stevig verhaal met af en toe een knaller van een liedje en topspelers, zo zou ik ons stuk omschrijven.

En ik hoor jullie denken… Vertel nu toch die titel…

Wel…

De titel is..

‘FLATLINE’

En meer informatie krijgen jullie niet. Als je meer wilt… We verwachten jou in mei ;-) op de eerste rij!


Groetjes
Stefanie & Dimitri

Halloween in puyenbroeck

Heej :)
Camille, één van onze leden uit de ouderengroep nam voor één keer mijn taakje over
Groetjes Naomi

Hallo allemaal,
Zoals jullie weten zijn de ouderen groep en de lesgevers allemaal naar puyenbroeck geweest om mee te helpen met de Halloweentocht.
Nadat we ons naar het domein van Puyenbroeck hadden begeven, vonden we na een tijdje zoeken onze staanplaats. Wij stonden als eerste groep na de start; op een groot veld omringd door bomen.
Het begon al te schemeren toen we alles klaar aan het zetten waren.
We begonnen ons te schminken en de tafels griezelig aan te kleden met spinrag, kandelaars, glazen met bloed en niet te vergeten de varkenskop, de ogen en nog van die vuile dingen.

Nadat het startschot was gegeven voor de bezoekers, volgde er één onophoudelijke rij met mensen die hier en daar een fakkel droegen.
Ons doel was om zoveel mogelijk mensen aan het schrikken te maken door
hen bijvoorbeeld een bord met ogen onder hun neus te duwen en geloof het of niet maar enkelen hebben toch de konijnen ogen opgegeten.

Ook hebben we sommige kinderen aan het huilen gemaakt, zelfs de moeders kregen we aan het schrikken.


Onze kotsende pompoen

Sommigen beweerden dat ze niet bang waren, maar dat hadden ze dan toch beter niet gezegd want dan werden ze al vlug omsingeld door een stelletje zombies.

Na vier uur was er een onophoudelijke rij langsgekomen en waren we wat uitgeput. Na afloop kregen we nog een warme maaltijd aangeboden.
Ik vond het een vermoeiende maar geweldige avond en samen hebben we weer veel plezier gehad.


Kusjes Camille

Halloween Kollekasteel

Hoii

Het is klokslag twaalf uur, net thuis van de halloweenspooktocht in Mariakerke..
Het is dan wel precies 12u zie ik net.. bang zijn we niet.
Integendeel, wij hebben mensen proberen bang maken, met succes

Een pompoen op een bedje van hersenen, een halve varkenskop aan een boom en een schotel kippenmaagjes, dat was ongeveer wat de feestmaaltijd inhield.

Zacht uitgedrukt wansmakelijk.
De boterhammen met hesp die we tussendoor kregen smaakten niet echt als je beseft dat het zou kunnen zijn van het varken dat naast je in twee gesplitst aan een boom hangt.

Quotes als "het ziet er net echt uit" (terwijl het natuurlijk echt was) en "is dat halal geslacht varkensvlees?" (over de kippenmaagjes) maakten de avond helemaal compleet!

4 uur in de kou staan.. Het was niet niks,
Maar laten we het zien als een goed opwarmertje voor Polen!
Al wordt het daar hoogstwaarschijnlijk nog een paar graden kouder dan nu, o help :p

Slaapwel!

Les 4: Halloween voorbereiden

Halloooo

Ik kan nog altijd niet geloven dat er op dit moment, een verdieping onder mij, de lade boven de chocoladeijs een varkenspoot ligt. En niertjes, ogen, koppen enz...
Het is vuil, maar de gedachte dat het een beetje trekt op wat je bij de frituur kan krijgen, stelt me gerust.

Arne, Ruben, Arnout, Victor en Elias. 5 jongens die deel uitmaken van onze ouderengroep hebben hiervoor persoonlijk gezorgd. Deze morgen hebben ze heel Wondelgem doorkruist op zoek naar slachtafval. Met resultaat zoals je ondertussen weet.

Misschien even uitleggen wat de bedoeling hiervan is?
Binnenkort is het Halloween..
En thor-t-ater zal op twee halloweenspooktochten (22 en 30 oktober aan het Kollekasteel en in Puyenbroeck) figureren. Het moet er natuurlijk een beetje gruwelijk uitzien en ik denk dat met deze restjes varken dat geen probleem kan vormen.

Als er nog wat van overschiet natuurlijk want op zich zien die niertjes er nog wel lekker uit :)

Naomi

Geen les

Halloooo

Geen vrijdagavond gaat voorbij zonder voorbereiding voor de volgende dag...
Behalve dan de keren dat het geen les is op zaterdag.
Dat komt zelden voor, enkel de eerste zaterdag van een schoolvakantie en uit noodzaak zoals nu.
Want wij, Danny (lesgever), Martine (algemene coördinatie), Silke en ik (lesgever) worden verwacht op een trouw.

Ook op een zaterdag zonder toneel wordt er dus niet uitgeslapen, integendeel.

Natuurlijk kijk ik uit naar de trouw van morgen maar het blijft toch raar doen om een weekje toneel over te slaan. Stel je voor, en het nieuwe jaar is nog maar net begonnen :)

Deze week dus geen voorbereidingen moeten treffen voor morgen maar dat wil niet zeggen dat we een hele week hebben stilgezeten. Want zoals je misschien al weet, of misschien ook niet figureert de oudste groep van thor-t-ater mee in verschillende halloweenevenementen en gaan ze in de kerstvakantie naar Polen! En daar komt ook heel wat bij kijken.
Maar later meer hierover :)

Groetjes Naomi

Les 3

Hey, Hey!

Op vraag van Naomi laat ik ook eens mijn schrijverskant zien. J
Dus bij deze, mijn eerste tekst voor de Thor-T-ater blog:

Gisteren kregen we (de ouderengroep) ,naar aanleiding van de Spokentocht op 22 en 30 oktober waar Thor-T-ater ook een rol in krijgt, een les grimeren van Bart. Nu ja…. Een poging tot. Maar gelukkig hebben we nog wat tijd dus komt het waarschijnlijk, zoals altijd bij Thor-T-ater, wel goed.

Thor-T-ater goes to Polen!!!
Dat wisten we natuurlijk al langer, maar gisteren kregen we te horen dat we én op hotel mogen verblijven én dat we Tsunami moeten spelen. Gelukkig mogen we gewoon in het Nederlands blijven spelen en worden we van Engelse en Poolse ondertiteling voorzien.

Met andere woorden, de komende weken weten we in ieder geval wat te doen: repeteren voor onze act op de Spokentocht (en misschien toch eens opletten tijdens de les grimeren J) en Tsunami nog eens van onder het stof halen…

Groetjes,
Sophie X