veel groen en veel appartementen

"Veel groen en veel appartementen," althans dit is het eerste wat Silke bij zichzelf dacht toen ze in Polen aankwamen. Ja u leest het goed onze Polenreizigers zijn deze ochtend zonder problemen Polen binnen gereden.

Ondanks de comfortabele bus, was het er toch een beetje lastig om in slaap te vallen. Oorzaken hiervan waren waarschijnlijk voor een deel de zenuwen welke dit avontuur met zich meebrengt, maar ook het slechte weer dat ze hadden tijdens hun rit deze nacht. Gelukkig hebben ze goede chauffeurs die hun rijstijl aanpasten aan het weer zodat iedereen veilig op zijn bestemming geraakt. Aangekomen in Polen, mochten onze Polenreizigers in Slubice terug overstappen op een tweede bus. Deze bus brengt hen nu richting Lodz.


Groetjes
Stefanie & Dimitri

En ze zijn vertrokken...

Hey


Aangezien de Polenreizigers vertrokken zijn, nemen wij de blog een weekje
van hen over. :-)

Om 19u30 werd iedereen aan Station Gent-Dampoort verwacht. Gepakt en gezakt kwamen de spelers van de ouderengroep toe, vol enthousiasme! De ouders hadden het er wat moeilijker mee om hun kinderen zo even naar een ander land te laten vertrekken, maar ze zijn in goede handen! En zo'n ervaring kan je natuurlijk niet laten liggen...


Alhoewel iedereen klaar stond en popelde om te vertrekken, liet de bus naar Polen een uur op zich wachten. Positief is: hij kwam wel! Samen met enkele Polen kon de lange reis beginnen. In Brussel stapten er nog andere Polen op, kwestie van al een beetje te wennen. Misschien dat onze reizigers de Poolse taal al vlot beheersen wanneer ze in Polen aankomen. Vermoedelijk niet, maar wie weet... ze zitten tenslotte met 30 Polen op een bus...

We houden jullie zeker op de hoogte over het verdere verloop van hun reis!

Groetjes
Stefanie & Dimitri

Wachten op vertrek

Heeej

Normaal gezien was het vorig blogbericht het allerlaatste voor ons vertrek naar Polen.
Maar ik kan het niet laten..
De laatste uurtjes voor vertrek zijn toch verloren uren.
Heel de dag werd er van hier naar daar gelopen om alles tijdig klaar te krijgen en uiteindelijk, zoals altijd, zijn we te vroeg klaar. Dus moeten we wachten...

In die minuten en uren dat je wacht, denk je..
Over vanalles en nog wat maar vooral over Polen.
En dan voornamelijk over alles wat fout kan lopen.
De bus staat er niet, we komen veel te laat aan, we zijn een deel van het decor vergeten, we worden ziek van het Pools eten, we zijn onderkoeld...
Maar ouders, niet ongerust worden. Het komt allemaal goed!

En stel dat het niet goedkomt, dan lees je het wel op onze blog ;)

Neen, sowieso, gelijk wat er gebeurt. Met deze fantastische groep maken we er een feestje van!
Het wordt een avontuur, een ervaring om nooit te vergeten.

Byebye België.. Je ziet ons terug op de laatste dag van het jaar.
En als het foutloopt, tot 2012 :)

Naomi

Les 12

Hallokidooo

Het jaar zit er bijna op, de laatste les van 2011 is achter de rug.
Behalve voor de ouderengroep natuurlijk, die moeten nog een beetje oefenen voor Polen.
De allerkleinste zijn een heel klein beetje jaloers ..
Zo vroeg één van ons meisjes 'als die Poolse mevrouw ons nu had zien spelen, dan zaten wij nu in Polen hé"

Toch zagen ze de ernst een beetje in..
De mama's van onze leden van de ouderengroep zaten allemaal samen nog een beetje te overleggen over Polen terwijl ik met mijn allerkleinsten aan het stuk aan het oefenen was. En hun vroeg om heel rustig door de ruimte te lopen want de mama's waren aan het vergaderen.

En oo zo schattig liepen ze allemaal rustig achter elkaar de vrouwen voorbij.

Over Polen is nu alles stilaan duidelijk aan het worden.
Nu de examens voor iedereen gedaan zijn beginnen we af te tellen naar volgende week maandag.

Gisteren kregen we ook de affiche van het theaterfestival te zien.
Zie onderstaande link, die ons moet vertellen wanneer wij optreden en de andere groepen en ook wanneer we van welke keuken mogen proeven. Want we krijgen niet alleen Belgisch eten, maar ook Litouws en Pools natuurlijk.

http://www.teatrzwierciadlo.pl/aktualnosci.php

Natuurlijk zijn we niet weg tot de eerstvolgende les in 2012..
Want wij doen ons uiterste best jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden van hoe het met ons gaat in Polen. En als wij niet aan internet geraken, dan nemen Dimitri en Stefanie hier het roer even over.

Groetjes Naomi

Les 11: De middengroep

Hallo,

Enkele weken geleden had ik gezegd dat ik op het einde van het jaar de dansjes van de middengroep ook zou kennen. Deze week heb ik me voor het eerst gewaagd aan de pasjes. Besluit: Ik ga nog heeel veel moeten oefenen. Na een paar keer oefenen kwam Dimitri (lesgever middengroep) op het lumineus idee dat Naomi en ik het dansje eens alleen mochten tonen. Naomi muisde haar er vlug van onder met haar jongeren. Daar stond ik dan... Gelukkig was de middengroep zo gemotiveerd en lietern ze mij niet in de steek :)

De middengroep kreeg deze week eindelijk het script. Ik mag natuurlijk niet te veel verklappen over de inhoud van het script, maar na dat ze het stuk helemaal gelezen hadden, werd de vraag gesteld 'wat is dat een highscene'. Ouders, geen paniek. Het is toneel en dus niet echt.
Ik ben wel al benieuwd over hoe die highscene er zal uitzien...

Groetjes Silke

Les 11: De jongerengroep

Hallokido :)

Gisteren stak er met kop en schouders bovenuit van les met het hoogste grappigheidsgehalte qua gesprekken tussen de kinderen.

De zeskoppige jongerengroep (6-9 jaar) was slechts met 4 deze keer. Al een geluk, want nog twee tettergatten erbij en we hadden niet kunnen doorwerken.

Het is zalig om me even afwezig te houden en gewoon te luisteren naar de gesprekken die deze jonge kinderen voeren. Al kan ik me soms moeilijk een lach onderdrukken.
Het is een tijdje geleden dat ik nog zoveel heb gelachen op zo een korte tijd.
Zo hadden ze het op een bepaald moment over wat ze moesten aandoen op het toneel.
Resultaat, één van de meisjes wil rondlopen met enkel twee kokosnoten en een rokje.
Ja een onderbroek mocht er ook nog bij, maar dat was helemaal geen must voor de enige jongen in de groep. Hij was degene die het gistren het hardst te verduren kreeg.
Geen wonder als alle vrouwen samenspannen.
(speciaal voor deze jongen: volgende week houden we ons een beetje in hoor!)

Ik heb vandaag besloten om de gesprekken die ze voeren en die de moeite waard zijn in men geheugen te prenten en onmiddellijk bij thuiskomst neer te schrijven. Gewoon omdat ik deze zo graag wi meedelen met jullie
Groetjes Naomi

Les 10: De kinderen aan het woord

Hoi hoi

Hier ben ik weer. Maar niet voor lang want deze week ruim ik plaats om het woord eens te geven aan één van onze leden uit de middengroep.

Groetjes Naomi
_______________________________________________________________________

Dag beste lezers van onze blog,

Het was weer heel leuk op Thor-T-Ater.
De middegroep heeft veel gedanst en veel gelachen met Feebe haar moonwalk.

We hebben inprovisatie-oefeningen gedaan op het voorbeeld van een toneel en acteergroep van de Lama’s uit Nederland.

Ook is de sint langs geweest vorige nacht bij Thor-T-Ater want hij had lekker snoepgoed achtergelaten voor iedereen. Mmmmmmm

Tille (9) was jarig, we hebben gezongen voor haar en lekker snoepjes gegeten.

Het was terug een toffe les.

Groeten
Lien Batslé

_____________________________________________________________________

Vandaag, is sinterklaas geweest en heeft wat lekkers meegebracht.

Ook hebben wij verder geoefend op het dansje.

En wat toneel (natuurlijk J) gespeeld.
 Voor mij (en waarschijnlijk de rest ook) een super toffe dag.

Groetjes Jasper