De leden over Polen: Arnout

Onze ervaringen in Polen zijn neergeschreven in een blog uit de ogen van mij (naomi). Ik heb mijn best gedaan zo objectief mogelijk te zijn. Maar uiteindelijk is het ook eens leuk om ieders ervaring eens apart te lezen ook. Hoe kijkt iedereen terug op Polen? We vroegen aan iedereen die meeging naar Polen een tekstje te schrijven. Veel leesplezier!

Arnout

Hallo dag iedereen,
Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar!!

Hier een overzicht van de reis naar Polen:
Dag 1-Dag 2:
We vertrokken 's avonds met een bus van Sindbad met tropische temperaturen binnenin. De sfeer zat goed en iedereen vond het wel leuk. We maakten tussenstops in Brussel, Antwerpen, Venlo en dan nog een paar maar die weet ik niet meer omdat ik dan half aan het slapen was ;).
Sommigen sliepen af en toe en sommige bleven luidruchtig praten en lachen, maar ik denk dat iedereen in de heenreis toch wel een beetje geslapen heeft. Omdat iedereen een beetje weinig geslapen had kwamen er een paar kleine conflictjes (wat logisch is), maar deze werden direct weer opgelost.
Rond 8 uur 's morgens de 2e dag stopten we in een checkpoint van Sindbad net over de grens tussen Duitsland en Polen, daar moesten we allemaal overstappen op een andere, minder kwaliteitsvolle bus met minder beenruimte.
Even later (tegen de middag?) kwamen we aan in Lódz. Onze valiezen werden in een busje geladen en we werden gebracht door verschillende auto's naar het hotel. In onze auto zaten Danny, Victor, Camille en ik. De bestuurder van de krakkemikkige Nissan begon tegen ons dingen in het Pools te zeggen en te vragen, maar we natuurlijk niks van verstonden.
Toen we eindelijk aankwamen in het hotel werden we verwelkomd door enkele mensen (waaronder mr. Kazmarek). We hebben de kamers verkend en Danny, Martine en Nathalie gingen naar de oma van Julie om enkele dingen te bespreken. Wij bleven samen met Bart achter. Toen kwamen we op het idee om een rechtdoor-tocht te houden, die al snel veranderde in een rechtsaf-tocht. Op die manier kwamen we weer bij ons beginpunt uit ;)
's Avonds aten we ook nog een maaltijdsoep waarvan foto's op Facebook staan en daarna gingen we slapen.
Dag 3:
Bij het begin van dag 3 stonden we op en gingen we ontbijten. Iedereen had goed geslapen na die lange busrit. Na het ontbijt werden we voorgesteld aan de organisatie samen met de Litouwers en mochten we repeteren in de zaal.
Die avond moesten we optreden voor het publiek en daarna treedden Mr. Kazmarek en zijn dochter ook op. 's Avonds zat ik nog even op Facebook te kijken en de foto's te becommentariëren samen met Naomi, Julie zat ook in die kamer (kamer 106 (: ). Ineens kwamen er 4 Litouwers binnen in de kamer. We hebben gepraat met hen samen met Bart en Silke tot een gat in de nacht.
Dag 4:
Nu was het al ietsje moeilijker om op te staan... Martine kwam binnen om te zeggen dat mijn mama gebeld om te zeggen dat er volgens Sindbad een probleem was met de bagage. Dat allemaal binnen de eerste minuut dat ik wakker was. Die dag zijn we naar de Manufaktura, een gigantisch winkelcentrum (10 keer 'de Zuid'). We hebben er rondgelopen. Ik heb ook een ijsje gegeten en daarna ben ik samen met Bart, Jana, Fara, Camille en Victor nog iets gaan drinken in de Bierhalle.
Die avond hebben we weer lang zitten praten met de Litouwers, nog langer dan de vorige keer.

Dag 5:
Toen was ik supermoe, tegen de middag werden we weer naar het station van Łódź gevoerd en zijn we vertrokken richting België.

Dag 6:
Tegen 6 uur waren we in Tilburg, maar omdat we nog naar Antwerpen en Brussel moesten waren we pas om 8 uur in Gent.
Kortom, het was een superleuk avontuur dat we nooit zullen vergeten!
Wat de organisatie en de oma van Julie daar voor ons gedaan hebben kunnen we nooit voor hen terug doen! Het was echt niet normaal...
Elke dag kregen we een overvloed aan eten, snoepjes, .....

Misschien was dit een mooie afsluiter voor mijn Thor-T-Ater-jaartjes

1 opmerking: